2020-2021 навчальний рік
Відповідно до до листа Міністерства освіти і науки України «Щодо забезпечення виконання наказів МОН від 30 грудня 2020 року» №1/9-716 оприлюднюємо результати вибору підручників для 8 класу закладів загальної середньої осві
ти , поданих на конкурсний відбір підручників для
здобувачів повної загальної середньої освіти.
НАКАЗ
23.12.2020 р. Березанка № 157
Про внесення змін до наказу від 22.08.2020
№ 82-о «Про затвердження структури
2020/2021 навчального року та режиму
роботи закладу в період карантину в
зв’язку з поширенням коронавірусної
хвороби (COVID – 19)
Відповідно до листа МОН України №1/9-692 від 15.12.2020 «Про запровадження карантинних обмежень», з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID- 19, враховуючі положення частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту»
НАКАЗУЮ:
1. ВНЕСТИ зміни до наказу від 22.08.2020 № 82-о «Про затвердження структури 2020/2021 навчального року та режиму роботи закладу в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19), а саме:
додаток 1 «СТРУКТУРА 2020 – 2021 навчального року» викласти в такій редакції:
- осінні канікули – з 15.10.2020 – 30.10.2020 року,
- зимові канікули – з 04.01-17.01.2021 року,
- весняні канікули – з 22.03.2021 – 28.03.2021 року.
2.Перевести з 18.01.2021- 22.01. 2021освітній процес на дистанційну та змішану форму навчання за допомогою платформи ZOOM та інших онлайн- сервісів.
3.Подовжити навчальні заняття у період з 31.05- 04.06.2021року включно.
4. Встановити тривалість ІІ семестру з 17.01.2021- 04.06.2021.
5.Провести свято Останнього дзвоника 04.06.2021 року.
6.Класним керівникам:
- забезпечити інформування учнів, батьків про тимчасове проведення освітнього процесу у дистанційному форматі на платформі ZOOM та інших онлайн- сервісів;
- рекомендувати учням користуватися платформою для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11 класів “Всеукраїнська школа онлайн” ;
- провести інструктажі з безпеки життєдіяльності та дотримання карантинних обмежень з метою уникнення епідемічних ускладнень під час зимових канікул, дистанційного навчання.
7. Педагогічним працівникам:
7.1. Внести зміни до календарного планування.
7.2. Проводити навчальні заняття в синхронному та асинхронному режимах.
7.3. Оцінювання результатів навчання учнів здійснювати відповідно до критеріїв, визначених МОН України
8. Розмістити наказ на офіційному сайті закладу.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників директора з навчально – виховної роботи Крученову В.М. та Лелеко Т.В.
Директор закладу А. РАДЧЕНКО
Увага! ПРОБНЕ ЗНО-2021: ДАТИ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ТЕСТУВАННЯ
НАКАЗ
23.12.2020 р. Березанка № 157
Про внесення змін до наказу від 22.08.2020
№ 82-о «Про затвердження структури
2020/2021 навчального року та режиму
роботи закладу в період карантину в
зв’язку з поширенням коронавірусної
хвороби (COVID – 19)
Відповідно до листа МОН України №1/9-692 від 15.12.2020 «Про запровадження карантинних обмежень», з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID- 19, враховуючі положення частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту»
НАКАЗУЮ:
1. ВНЕСТИ зміни до наказу від 22.08.2020 № 82-о «Про затвердження структури 2020/2021 навчального року та режиму роботи закладу в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19), а саме:
додаток 1 «СТРУКТУРА 2020 – 2021 навчального року» викласти в такій редакції:
- осінні канікули – з 15.10.2020 – 30.10.2020 року,
- зимові канікули – з 04.01-17.01.2021 року,
- весняні канікули – з 22.03.2021 – 28.03.2021 року.
2.Перевести з 18.01.2021- 22.01. 2021освітній процес на дистанційну та змішану форму навчання за допомогою платформи ZOOM та інших онлайн- сервісів.
3.Подовжити навчальні заняття у період з 31.05- 04.06.2021року включно.
4. Встановити тривалість ІІ семестру з 17.01.2021- 04.06.2021.
5.Провести свято Останнього дзвоника 04.06.2021 року.
6.Класним керівникам:
- забезпечити інформування учнів, батьків про тимчасове проведення освітнього процесу у дистанційному форматі на платформі ZOOM та інших онлайн- сервісів;
- рекомендувати учням користуватися платформою для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11 класів “Всеукраїнська школа онлайн” ;
- провести інструктажі з безпеки життєдіяльності та дотримання карантинних обмежень з метою уникнення епідемічних ускладнень під час зимових канікул, дистанційного навчання.
7. Педагогічним працівникам:
7.1. Внести зміни до календарного планування.
7.2. Проводити навчальні заняття в синхронному та асинхронному режимах.
7.3. Оцінювання результатів навчання учнів здійснювати відповідно до критеріїв, визначених МОН України
8. Розмістити наказ на офіційному сайті закладу.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників директора з навчально – виховної роботи Крученову В.М. та Лелеко Т.В.
Директор закладу А. РАДЧЕНКО
Участь у пробному тестуванні надасть змогу ознайомитися із процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання (з порядком доступу до пункту тестування і робочого місця, особливостями роботи із бланками відповідей тощо), структурою та змістом тестових зошитів.
Реєстрація для участі у пробному ЗНО-2021 триватиме протягом 05‒19 січня 2021 року. Зареєструватися можна буде на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти.
З огляду на епідеміологічні загрози у 2021 році кожний учасник / кожна учасниця зможе вибрати лише один предмет для проходження пробного ЗНО. Тестування з усіх навчальних предметів (українська мова, українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська, іспанська, німецька та французька мов) відбудуться 10 квітня 2021 року.
Окрім участі в пробному ЗНО з одного з навчальних предметів, кожний зареєстрований учасник / кожна зареєстрована учасниця зможе додатково завантажити тестові зошити з усіх навчальних предметів із переліку предметів ЗНО-2021, пройти тестування вдома, після чого внести свої відповіді на спеціальний сервіс визначення результатів. Отже, у 2021 році можна буде і ознайомитися з процедурою проведення ЗНО під час пробного тестування з одного з навчальних предметів, і перевірити рівень своїх навчальних досягнень з усіх інших навчальних предметів ЗНО (у разі внесення відповідей на спеціальний сервіс).
Результати пробного ЗНО-2021 для осіб, які введуть свої відповіді на спеціальному сервісі, буде оприлюднено на їхніх інформаційних сторінках 16 квітня 2021 року.
ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2021
Наказом Міністерства освіти і науки України від 30 вересня 2020 року № 1210 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2021 року.
Відповідно до наказу реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 1 лютого до 5 березня 2021 року. Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 1 березня 2021 року.
До 30 квітня 2021 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання почнеться 21 травня тестуванням з хімії і завершиться 15 червня тестуванням з географії. Тестування з іспанської, німецької, французької мов відбудуться 24 травня, з англійської мови – 25 травня, з математики – 28 травня, з української мови, української мови і літератури – 1 червня, з історії України – 4 червня, з фізики – 7 червня, з біології – 10 червня.
Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 30 червня 2021 року.
Також повідомляємо, що зміст сертифікаційних робіт відповідатиме програмам зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженим наказами Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2018 року №696, від 20 грудня 2018 року №1426, від 04 грудня 2019 року №1513.
Участь у пробному тестуванні надасть змогу ознайомитися із процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання (з порядком доступу до пункту тестування і робочого місця, особливостями роботи із бланками відповідей тощо), структурою та змістом тестових зошитів.
Реєстрація для участі у пробному ЗНО-2021 триватиме протягом 05‒19 січня 2021 року. Зареєструватися можна буде на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти.
З огляду на епідеміологічні загрози у 2021 році кожний учасник / кожна учасниця зможе вибрати лише один предмет для проходження пробного ЗНО. Тестування з усіх навчальних предметів (українська мова, українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська, іспанська, німецька та французька мов) відбудуться 10 квітня 2021 року.
Окрім участі в пробному ЗНО з одного з навчальних предметів, кожний зареєстрований учасник / кожна зареєстрована учасниця зможе додатково завантажити тестові зошити з усіх навчальних предметів із переліку предметів ЗНО-2021, пройти тестування вдома, після чого внести свої відповіді на спеціальний сервіс визначення результатів. Отже, у 2021 році можна буде і ознайомитися з процедурою проведення ЗНО під час пробного тестування з одного з навчальних предметів, і перевірити рівень своїх навчальних досягнень з усіх інших навчальних предметів ЗНО (у разі внесення відповідей на спеціальний сервіс).
Результати пробного ЗНО-2021 для осіб, які введуть свої відповіді на спеціальному сервісі, буде оприлюднено на їхніх інформаційних сторінках 16 квітня 2021 року.
ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2021
Наказом Міністерства освіти і науки України від 30 вересня 2020 року № 1210 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2021 року.
Відповідно до наказу реєстрація осіб для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 1 лютого до 5 березня 2021 року. Керівники закладів освіти зможуть зареєструвати учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО до 1 березня 2021 року.
До 30 квітня 2021 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання почнеться 21 травня тестуванням з хімії і завершиться 15 червня тестуванням з географії. Тестування з іспанської, німецької, французької мов відбудуться 24 травня, з англійської мови – 25 травня, з математики – 28 травня, з української мови, української мови і літератури – 1 червня, з історії України – 4 червня, з фізики – 7 червня, з біології – 10 червня.
Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 30 червня 2021 року.
Також повідомляємо, що зміст сертифікаційних робіт відповідатиме програмам зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженим наказами Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2018 року №696, від 20 грудня 2018 року №1426, від 04 грудня 2019 року №1513.
Увага! Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
Поради батькам майбутнім першоклассникам
Поради батькам учнів підліткового віку
11 поширених проблем підлітків та їх вирішення
- У дівчаток формуються груди, і спочатку це може спричиняти незручності.
- Дівчатка починають усвідомлювати свою фігуру.
- У хлопчиків ламається голос і починає рости волосся на обличчі. Це найпомітніша зміна, яка відбувається з ними в підлітковому віці.
- Головною проблемою для підлітків є прищі.
- У підлітків збільшується м'язова маса. Іноді це призводить до надлишкової маси тіла.
- Посилюється запах тіла.
- У дівчаток починається менструальний цикл.
- Поясніть підлітку, що зміни тіла – це нормально. Їх переживає кожен підліток.
- Надайте допомогу підлітку при адаптації до змін: визнайте зміни самі й допоможіть дитині визнати їх.
- Привчіть дитину до здорового раціону і фізичних вправ. Це стане запорукою її здоров'я й гарної фізичної форми.
- Підлітковий вік – це перехідний період між дитинством і дорослим життям. Із цієї причини підлітки часто соромляться: вони мають обов'язки, подібно до дорослих, і бажання – подібно до дітей.
- Підлітки бувають надмірно емоційні (і це теж пов'язано з гормонами).
- Геть усе може зробити їх щасливими, сумними або злими.
- Дівчатка-підлітки занадто вразливі й часто плачуть.
- Часті перепади настрою властиві і хлопчикам, і дівчаткам.
- Фізичні зміни стають причиною появи саморефлексії в підлітків.
- Діти, які рано досягають статевої зрілості, можуть почуватися дивно.
- У підлітковому віці діти часто усвідомлюють власну неповноцінність або, навпаки, перевагу над іншими.
- У підлітковому віці в дітей часто виникають думки про секс. Це може викликати в них почуття провини.
- Допоможіть підлітку подбати про себе. Скажіть йому, що цілком нормально відчувати те, що він відчуває.
- Заохочуйте дитину займатися фізичними вправами. Фізична активність підтримує в організмі рівень «гормону щастя» серотоніну, що відповідає за позитивні почуття.
- Заохочуйте підлітка говорити. Слухайте його без осуду. Не давайте йому порад, якщо він до них не готовий.
- Поговоріть із підлітком про те, як ви переживали свій підлітковий вік. Це дасть дитині змогу зрозуміти, що почуватися так, як вона почувається, – цілком нормально.
- Мотивуйте дитину займатися тим, що їй подобається, оскільки це допоможе їй скерувати емоції у творче русло.
- Підлітковий вік – це час, коли діти прагнуть самостійності. Вони ставлять під сумнів установлені батьками правила і роблять те, що самі вважають за доцільне.
- У підлітків інтенсивно розвивається мозок. Це робить їх примхливими й упертими.
- Гормональні зміни у хлопчиків-підлітків штовхають їх до фізичних протистоянь. Вони також люблять слухати гучну музику.
- Прагнучи стати більш самостійними, підлітки хочуть спробувати щось нове й ризикувати. Це виявляється в легковажній поведінці.
- Іноді тиск із боку однолітків і необхідність відповідати правилам своїх компаній формують у підлітків шкідливі звички, які потім дуже важко змінити.
- Підліткова мода часто змінюється. Одяг і зачіска вашого підлітка можуть вам не сподобатися.
- Найнебезпечніше в підлітковому віці – те, що підліток може потрапити в погану компанію й набути небезпечних звичок.
- Брехня – одна з найпоширеніших поведінкових проблем серед підлітків.
- Підлітки брешуть, аби уникнути конфліктів із батьками або через страх.
- Проблеми з поведінкою підлітків завдають багато незручностей батькам. Але пам'ятайте, що це – тимчасовий етап, і він цілком природний.
- Щоб виправити поведінку підлітка, важливо заручитися його довірою. Поговоріть із ним, вислухайте його. Не варто критикувати, бо це тільки погіршить ситуацію.
- Дайте зрозуміти підлітку, що ви любите його таким, яким він є. Мотивуйте його завжди залишатися собою, а не підлаштовуватися під інших.
- Пам'ятайте, що підліток тією чи іншою мірою залежить від своїх емоцій, а тому потребує вашої підтримки. Допоможіть йому: розкажіть, як ви дієте, відчуваючи смуток, злість, ревнощі тощо. Ваші підказки стануть йому в нагоді, коли він даватиме раду власним емоційним проблемам.
- Якщо бачите, що ваша дитина потрапила в погану компанію, вам потрібно втрутитися. Однак пам'ятайте, що підлітки чутливі й можуть гостро сприймати критику.
- Найчастіше підлітки пробують цигарки, алкоголь або наркотики під тиском однолітків.
- Схильність до ризикованої поведінки спонукає багатьох підлітків пробувати алкоголь або наркотики ще до повноліття.
- «Гострі відчуття», якщо їх не припинити, здатні перерости в шкідливу звичку.
- Якщо хтось із батьків підлітка палить або вживає алкоголь, це може стати прикладом для наслідування.
- Низька самооцінка або бажання здатися «крутим» нерідко підштовхують підлітків до вживання алкоголю або наркотиків.
- Якщо алкоголь або цигарки легкодоступні для підлітка, у нього виникає спокуса їх спробувати.
- Будьте уважні до поведінки вашої дитини. Звертайте увагу на те, чи добрі у неї апетит і сон і чи не трапляється в неї стрімких змін настрою.
- Не стежте за дитиною і не звинувачуйте її в тих чи інших провинах. Заохочуйте її бути чесною, ділитися з вами своїми думками. Обговорюйте з нею її проблеми.
- Якщо дитина не хоче розмовляти з вами, лікарі можуть поставити їй декілька запитань, щоб з'ясувати, чи вживає вона алкоголь або наркотики. Не змушуйте дитину здавати аналізи на наркотики, оскільки це може призвести до конфліктів між вами.
- При крайній потребі зверніться по допомогу до лікаря.
- Тиск унаслідок необхідності добре вчитися і вступати в заклад вищої освіти може викликати в підлітка стрес і почуття смутку.
- Потреба вчити уроки, займатися з репетиторами й виконувати домашні доручення нерідко призводить до перевтоми.
- Заняття, що відволікають дитину від навчання, – шлях до поганої успішності й додаткового тиску на підлітка.
- Підтримуйте прагнення дітей до навчання. Їм це потрібно, щоб досягти життєвого успіху.
- Варто зменшити для підлітка кількість домашніх обов'язків, аби він міг зосередитися на навчанні.
- Здорове харчування та фізичні вправи допоможуть підлітку стати сильним та витривалим. Дитині це необхідно, щоб упоратися з труднощами в цей непростий період.
- Якщо ви відчуваєте, що дитина перевантажена заняттями з репетитором, скоротіть їх. Підліток не такий витривалий, як дорослий, а тому він швидше втомлюється.
- У підлітків часто буває напружений графік. Між заняттями вони не встигають відпочивати і правильно харчуватися, а тому не отримують достатньої кількості поживних речовин.
- Думки про своє тіло можуть спричинити в підлітків, особливо дівчаток, розлади харчової поведінки. Дівчаток турбують їхні зовнішність і вага, що може спричинити анорексію або булімію.
- Стрес у підлітків – шлях до втрати апетиту або до безсоння.
- Брак здорового харчування та фізичної активності нерідко призводить до ожиріння. Так буває, наприклад, коли дитина вживає висококалорійні продукти, фастфуд і газовані напої.
- Переконайтеся, що підліток отримує необхідну кількість поживних речовин. Подбайте про збалансоване харчування дитини.
- Надавайте підлітку емоційну й фізичну підтримку. Це допоможе йому впоратися з неприємностями.
- У підлітків нерідко трапляються проблеми із самооцінкою або впевненістю в собі. Почуття неповноцінності або, навпаки, переваги, часто виникає через зовнішній вигляд або прийняття підлітками свого тіла.
- Незадовільна успішність і низький рівень інтелекту також можуть знижувати мотивацію підлітків. У них формується настанова, що вони недостатньо гарні.
- Однією з найпоширеніших психологічних проблем, характерних для підлітків, є депресія.
- Постійні стреси можуть спричиняти у підлітків тривожність, а перепади настрою нерідко призводять до розладу поведінки або опозиційно-протестного розладу.
- Розлади харчової поведінки також пов'язані з психологічними проблемами, зокрема низькою самооцінкою підлітка та його прагненням будь-що змінити свою зовнішність.
- Здоровий спосіб життя й обговорення з підлітком його проблем здебільшого здатні запобігти появі депресії.
- Якщо в підлітка трапляються часті перепади настрою, необхідно звернутися по допомогу до фахівця.
- Іноді підліток почувається погано тільки вдома, і цілком нормально – із друзями або в школі. Поговоріть з учителями та друзями підлітка про те, як він почувається. Якщо й після цього залишиться привід для занепокоєння, необхідно вжити заходів.
- Не ігноруйте почуття підлітка, оскільки це тільки погіршить ситуацію.
- Заохочуйте дитину спілкуватися з вами. Самі розмовляйте з нею. Якщо ви думаєте, що підліткові буде нелегко говорити з вами, побесідуйте з ним в автомобілі, де ви не будете з ним віч-на-віч.
- Підлітки перебувають у пошуку образу власного «Я». Вони шукають зразки для наслідування вдома або серед свого кола спілкування.
- Підлітки часто думають над тим, які вчинки є правильними й неправильними. Вони сумніваються стосовно багатьох явищ.
- Підліткам потрібен час, щоб вивчити та прийняти свою сексуальність. І дівчатка, і хлопчики переживають «дивні» почуття у ставленні до протилежної статі й часто не знають, що із цим робити.
- У підлітковому віці діти починають ходити на побачення. Вони неохоче говорять про це з батьками.
- Ще одним важливим аспектом соціального життя підлітка є конкуренція. Підлітки у всьому змагаються один з одним. Це свідчить про той чи інший рівень їхньої самооцінки.
- Думки й почуття, пов'язані із сексом, можуть здатися підліткам неправильними. Вони нерідко відчувають провину із цього приводу.
- Коло спілкування підлітка розширюється. Він спілкується з друзями наживо, телефоном, у соціальних мережах тощо.
- Знайомства та стосунки – це делікатні питання, про які підліток може говорити досить неохоче. Не ставте його в незручне становище. Якщо спілкуєтеся з підлітком на такі теми, робіть це впевнено й розважливо.
- Прийміть факт, що підліток більше часу проводить із друзями, ніж із вами. Просто дайте йому зрозуміти, що ви завжди будете поряд, коли йому це знадобиться.
- Діліться з підлітком своїм життєвим досвідом. Розповідайте історії, що траплялися з вами в підлітковому віці. Це може бути корисним.
- У цьому віці у підлітків відбуваються перший поцілунок, перший повільний танець, перше побачення тощо.
- Без опіки батьків підліток може почати статеве життя раніше, ніж буде до цього готовий. Така ситуація може призвести до небажаної вагітності. Це найбільший ризик, із яким стикаються дівчатка-підлітки.
- Незахищений секс також може спричинити низку венеричних хвороб.
- Поговоріть із дитиною про сексуальне життя. Ваше завдання – пояснити їй важливість безпечного сексу.
- Гормональні зміни змушують підлітків діяти імпульсивно. Тому вам варто поспілкуватися з підлітком про наслідки незахищеного сексу і його вплив на все подальше життя.
- Поінформованість – єдиний спосіб запобігти ранній вагітності й венеричним захворюванням у підлітків.
- Підлітки нерідко годинами розмовляють телефоном, листуються в соціальних мережах або просто грають в ігри.
- Підлітки, котрі надмірно захоплюються Інтернетом, зазвичай мають менше друзів і менш активне соціальне життя. Вони проводять час на самоті перед монітором.
- Інтернет-залежність також зменшує фізичну активність підлітків. Це формує нездоровий і малорухливий спосіб життя.
- Інтернет-залежність негативно впливає на успішність підлітків.
- Якщо підліток проводить багато часу перед комп'ютером, це ще не означає, що він залежний від Інтернету. Але він міг би з більшою користю для себе скористатися часом, який проводить перед комп'ютером.
- Не забороняйте підлітку користуватися Інтернетом. Це лише зробить дитину упертішою у своєму бажанні відвідувати всесвітню мережу. Натомість мотивуйте сина або дочку зайнятися іншими справами.
- Ви можете контролювати дитину, але вона, імовірно, сприйме це вороже. Пам'ятайте, що вона вже не малюк і має право на самостійні рішення. Підказуйте дітям правильні рішення, але ніколи не приймайте рішень за них.
- Організовуйте заходи, що змусять підлітка спілкуватися наживо з іншими людьми, наприклад, сімейні вечері.
- Установіть у домі обмеження щодо використання електронних пристроїв. Наприклад, визначте час, коли підлітку не можна користуватися мобільним телефоном. Також забороніть тримати телефон у спальні підлітка, оскільки це може зашкодити його режиму сну.
- Підлітки часто вплутуються в шкільні бійки.
- Ще гіршим є те, що підлітки можуть почати знущатися над однолітками. Це – крок до серйозних проблем.
- Підлітки можуть потрапити в погану компанію й чинити незаконні дії.
- Імпульсивна поведінка підлітків може призводити до серйозних наслідків. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, щорічно 180 підлітків у всьому світі гине від насильства з боку однолітків.
- Навчіть дітей доброти та уваги у взаєминах із людьми навколо. Це попередить у підлітків можливі прояви агресії.
- Запобігайте доступу підлітка до алкоголю й небезпечних предметів (наприклад, зброї).
- Виховуйте в дитини співчуття. Покажіть їй у цьому позитивний приклад.
- Намагайтеся захистити дитину від жорстоких фільмів, книг і телепередач у віці, коли вона ще не розрізняє, що добре, а що погано.
- Запропонуйте дитині спорт і фізичні вправи як спосіб виплеснути негативні емоції. У такий спосіб вона зрозуміє, що злитися – нормально, якщо знайти відповідний спосіб висловити свій гнів.
Поради батькам випускників
При цьому перед батьками стоїть дуже важливе завдання, для здійснення якої необхідні такі якості як відповідальність, вміння володіти собою, активність, чуйність. Дуже важливо зрозуміти, що коїться в душі у свого чада і допомогти впоратися з негативними емоціями, які можуть переповнювати дитини.
Школяру необхідна допомога з боку батьків для того, щоб шляхом створення сприятливої атмосфери добра, уважного ставлення і заохочення його діяльності, розвинути про себе позитивне враження.
Важливо пам'ятати про те, що недолік позитивного стимулювання і переважання негативної оцінки з боку сім'ї в процесі підготовки дитини до іспитів породжує почуття невпевненості в собі, внутрішньої незахищеності і навіть страху перед майбутніми випробуваннями.
Для того, щоб допомогти своєму чаду в підготовчій роботі і самої здачі іспитів, важливо постаратися цю ситуацію майбутнього випробування заздалегідь змоделювати разом з ним. Необхідно поговорити з випускниками минулого року, може навіть і з їх батьками, відвідати вуз, в який планує вступати ваша дитина після закінчення навчання в школі.
Враховуючи індивідуальні фізіологічні та психологічні особливості конкретного школяра, треба підібрати шляхи вирішення ситуацій, які можуть з'явитися на самому іспиті. У наш сучасний час вам не складе особливих труднощів знайти відповідну літературу за саморегуляції, аутотренингам і ауторелаксации. Інтернет просто завалений подібного роду статтями. Ваше завдання-навчитися самим і навчити своє чадо цим прийомам саморегуляції і розслаблення. Можна навіть програти можливу ситуацію, в якій цей навик нагоді студенту на іспиті.
Навіть якщо ваша дитина не надійде в бажаний вуз, для нього дуже важлива ваша психологічна підтримка. У такій ситуації дитина може особливо гостро відчувати образу, розчарування і навіть деяку провину перед батьками, що не виправдав їхні надії. Ось тоді і спливають обов'язки батьків, а саме допомогти подолати або пом'якшити пригнічений стан дитини, викликане цією ситуацією. Важливо не драматизувати її, а разом зі своїм чадом продумати шляхи виходу із з'явилася проблеми. Треба постаратися самим прийняти цю ситуацію і допомогти дитині до її прийняття.
Скрізь треба знаходити позитивні моменти і вміти концентруватися на них. Це може заспокоїти, зорієнтуватися і в підсумку знайти відповідне рішення, знизити суб'єктивну значимість даної ситуації. Важливо не піддаватися своїм емоціям, набагато краще спробувати знизити значимість проблемної ситуації для себе і дитини. Наприклад, ви можете сказати: «Нічого жахливого не сталося! Найбільш важливо для мене добробут нашої сім'ї і здоров'я моєї дитини! Безвихідних ситуацій не буває!»
У кожної людини є якісь проблеми - великі й дрібні. Він вирішує одну, а потім стикається вже з іншого. Навіть, якщо людина постарається втекти від конкретної проблеми, він обов'язково знайде нову. Життя без проблем - це не життя. Керуючись у своїх діях такими принципами, як «Я можу» і «Я повинен», можна домогтися дуже багато чого. Так людина самоориентирует себе на досягнення кращого результату і плекає собі успіх.
Успішна здача іспиту дуже залежить від емоційного настрою і, звичайно, від ставлення до цього самих батьків.
1. Домашня обстановка відіграє важливу роль. Необхідно забезпечити для дитини комфортні умови для занять і стежити за тим, щоб ніхто з домашніх не заважав йому.
2. Здоров'я вашого чада набагато важливіше, ніж оцінка, отримана на іспиті. Постарайтеся створити тиху і спокійну атмосферу в сім'ї. Уникайте конфліктних ситуацій, що порушують цей спокій. Навчіть дитину вірити в те, що йому обов'язково пощастить на іспиті і не тільки.
3. Важливо і харчування школяра. Необхідно включити в його раціон продукти, що стимулюють роботу головного мозку. Наприклад, горіхи, сир, риба і так далі.
4. Можна ознайомити школярів з методикою підготовки до іспитів, скориставшись ресурсами інтернету. Підготуйте кілька варіантів тестових завдань з екзаменується предмету і проведіть тренування. Як відомо, тестування відрізняється від письмового та усного іспиту.
5. Займіться розподілом тим підготовки по днях.
6. Важливо при тренувальних тестувань, привчати дитину розраховувати і вміти розподіляти відведений на тест-який час. Можна дати йому годинник на іспит, навіть якщо в звичайний час він їх не має.
7. Не кажіть дитині, що витратили багато грошей на репетитора для індивідуальних занять з ним. Це може породити почуття провини і, отже, викликає стрес.
8. Не допускайте перевантажень! Помірно дозуйте підготовчу навантаження.
9. Постарайтеся підвищити впевненість дитини в собі, підбадьорюйте його.
10. Не думайте про суму балів, яку може отримати школяр на екзамені. Постарайтеся вселити йому думку, що дані бали не є показником його реальних можливостей.
11. Дуже важливо напередодні іспиту не давати підвищуватися тривозі школяра, адже це може негативно позначитися на результаті роботи. В силу свого віку, він може не впоратися зі своїми переполняющими емоціями і просто «зірветься».
12. Ще одна помилка батьків - це обіцяну винагороду за добре здані іспити. Все може обернутися тим, що школяр під час підготовки буде думати тільки про заохочення, ніж про самому іспиті. І можливо на самому іспиті, у нього не вийде сконцентруватися на виконанні завдань.
13. Напередодні іспиту постарайтеся забезпечити дитині повноцінний відпочинок, вона повинна, як слід виспатися.
14. Після пройденого іспиту ні в якому разі не критикуйте дитину.
Допоможіть дитині, якщо він отримав низьку оцінку або зовсім провалив іспит. Постарайтеся разом з нею зрозуміти, в чому причина такої невдачі і обговоріть випливають з цього висновки. Сподіваюся, моя стаття виявиться вам корисною і надасть реальну допомогу. Спасибі!
Немає коментарів:
Дописати коментар