БерезанськогоЗЗСО
І-ІІІст.
за 2019-2020 н.р.
Головною метою діяльності психологічної
служби БерезанськогоЗЗСО І-ІІІст.
є підвищення якості
і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на
збереження і укріплення психологічного здоров’я, підвищення адаптивних
можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх
учасників навчально – виховного процесу, посилення розвивального і виховного
компонентів в системі освіти.
Робота здійснювалася відповідно актуальним
нормативним документам.
-Лист МОН від
24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби
у системі освіти України”
-Лист МОН від
18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у
системі освіти на 2019-2020 н.р.”
- Лист ІМЗО від
30.10.2018 № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та
протидії домашньому насильству відносно дітей”
- Наказ МОН від
02.10.2018 № 1047 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення
реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних
працівників із іншими органами та службами”
- Лист Міністерства
освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у
2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та
учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»
-Закон України «Про внесення змін
до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18
грудня 2018 р. № 2657-VIII.
-Рекомендації
для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18
грудня 2018 р. № 2657- VIII (лист МОН від 29.01.2019 №
1/19-881).
-Методичний посібник
«Кодекс безпечного освітнього середовища».
-Методичні
рекомендації щодо формування у дітей та молоді нетерпимого ставлення до
насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб,
усвідомлення насильства як порушення прав людини, адресовані усім фахівцям, які
працюють з дітьми та молоддю (лист МОН від 18.05.2018№1/11-5480).
-Методичні
рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і
взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами.
У рамках визначеної діяльності працювала
над вирішенням наступних завдань:
Збереженням та
зміцненням психологічного здоров’я учасників
навчально-виховного процесу;
Розвитком соціально-психологічних
компетентностей учнів, а саме: комунікативністю, успішною адаптивністю,
емпатійністю, толерантністю, духовністю, моральнітю тощо ;
Розвитком
здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
Актуалізацією
позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу;
Розвитком
доброзичливих, прозорих та взаєморозуміючих стосунків у педагогічному колективі
школи;
Основні напрямки
психологічного супроводу навчально – виховного процесу у школі.
I. Робота з
учнями.
1) комплексне
вивчення особистісної адаптованості учнів школи(1 А,Б,В;5А,Б класи)
-комплекс
психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації учнів до
навчального процесу(автори Н .Сосновенко,А.Тінякової)
-методи
визначення особистісної адаптивності
школярів (автор А.Фурман)
2)
індивідуальні психологічні консультації учням:
-вікові особливості
школярів;
-зниження
тривожності та вироблення стресостійкості;
- формування
свідомого ставлення до вибору професії;
-формування вміння володіти собою та контролювати свої
емоції у будь-якій ситуації та знаходити вихід з неї;
3)
індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з учнями:
-корекційно-розвивальна
програма з розвитку пізнавальних процесів молодших школярів ,які мають труднощі
в навчанні (Е.Г.Адамчук)
4) групова
психодіагностика у групах :
--методика оцінки
психологічної атмосфери у класному колективі;
-анкета-опитуальник
соціально-психологічного підлітків і старших школярів
(авториВ.Дмитріїв,В.Худик);
-анкета «Мій
клас»(адаптована Гільбухом Ю.З.,Киричуком О.В.)
5) групова психодіагностика
у класах з метою дослідження самооцінки
особистості;
групове анкетування
6) індивідуальна
психодіагностика учням:
-методика «Двор»;
-методика
«Кінестичний малюнок сім’ї»;
-методика
«Будиночок»;
-методика
«Неіснуюча тварина».
7)
комплексна групова профорієнтаційна психодіагностика :
-групове
анкетування дослідження професійних переваг;
-методика «Карта
інтересів» ;
-заняття з
елементами тренінгу «Моя майбутня професія».
9)проведення
заняття підготовки до іспитів ,до ЗНО
ІІ. Робота з
педагогічним колективом.
1) проведення заняття
з елементами тренінгу « Секрети
спілкування з гіперактивною дитиною»;
2) практичне
заняття «Професійне вигорання
педагогічних працівників»
3) підготовка і
виступ на педагогічній нараді по темі: «Акмеологічний підхід в освіті.»
4) індивідуальні
консультації для вчителів по темам звернення протягом навчального року.
ІІІ. Робота з
батьками.
1) виступи на
батьківських зборах
«Адаптація
першокласника»
«Адаптація
п’ятикласника»;
«Що потрібно для
успішного навчання дитини » (5-А кл.)
«Секрети
сімейного виховання підлітка » (5-А кл.)
2) індивідуальні
консультації протягом навчального року.
Протягом
навчального року:
- готувалася
психологічна інформація для шкільного стенду в холі;
-оформлялися стенди
для учнів;
-проводилась
щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля».
-участь у
спортивному святі «Дружня спортивна сім’я»;
-майстер-клас:
оригамі «Голуб миру» ;
-арт-акція «Якого
кольору толерантність»;
-гра «Знайти
посмішку» (беруть участь бажаючі учні закладу);
-фото-конкурс
«Подаруй посмішку» (5-11 класи);
-інтерактивна гра
«Мандрівка в країну толерантності» (1-4 класи);
- хвилинка позитиву
«Комплімент кожному» (2-11 класи);
- заняття з
елементами тренінгу «Ми такі різні» (7-11 класи);
-акція «обніму
безкоштовно» ( учні закладу);
-тренінгове заняття
«Що таке булінг? Як його уникнути?»;
-виставка
«Толерантність у висловах»;
-заходи з
профілактики безпечного інтернету;
-заняття на
згуртування класного колективу,тимбілг;
- використовувалися
арт-техніки з розвитку творчості дитини(дудлінг,зентангл,малювання ниткою)
- заняття «На доброму слові тримається світ»;
-«Ми різні, але ми
рівні». Діалог;
-уроки мужності;
-психологічний
тиждень за планом.
ІV.Робота на дистанційній формі.
-пошук матеріалу та
проведення індивідуальних консультацій (щодо збереження психологічного здоров’я
під час карантину,формування впевненості в собі,особливостей адаптації до нових
умов навчання);
-пошук та
оформлення матеріалів для корекційної роботи з учнями(розвиток пізнавальних
процесів,зниження тривожності,формування впевненості в собі,використання
арт-технік у роботі практичного психолога;
-перегляд вебінарів
на тему арт-терапії;
-проходження
он-лайн курсів на психологічних сайтах;
-опрацювання
навичок роботи з МАК;
-казкотерапія,лялькотерапія.
У 2019-2020 н. р.Березанський ЗЗСО І-ІІІст працював над проблемою: „Створення атмосфери
творчої міжособистісної взаємодії суб’єктів навчальноосвітнього процесу в
умовах компетентісного підходу в освіті”.
Виходячи з
актуальності потреб у школі та враховуючи пріоритетні завдання психологічної
служби, основними завданнями практичного психолога на 2020 – 2021 роки будуть
наступними:
створення у
навчальному закладі умов для комфортного середовища;
участь у здійсненні
освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного
особистісного розвитку дітей, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
проведення
психолого-педагогічної діагностики;
здійснення
превентивного виховання, профілактика злочинності, алкоголізму, наркоманії та
шкідливих звичок серед підлітків;
впровадження
розвивальних, корекційних програм (тренінгових занять) з урахуванням
індивідуальних, гендерних, вікових особливостей підлітків;
сприяє вибору
підлітками професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих
планів і можливостей;
проведення
психологічної діагностики і психолого-педагогічної корекції девіантної
поведінки неповнолітніх;
формування
психологічної культури вихованців, учнів, педагогів, батьків;
забезпечення
супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
розробка
рекомендацій для роботи з конкретною дитиною;
консультація
батьків та педагогів за індивідуальними запитами
У рамках визначеної
проблеми психологом будуть вирішуватися наступні задачі:
Збереження та
зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
Розвиток
соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: емпатійності,
толерантності, ініціативності, комунікативності, адаптивності, навичок
самостійного прийняття рішень.
Розвиток у учнів
здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
Актуалізація
позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу, як найактуальніша
складова гармонійного життя;
Розвиток доброзичливих,
прозорих стосунків у педагогічному колективі школи;
Власне професійне
самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар