Пошук у блозі

Сторінка Практичного Психолога


ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЗАКЛАДУ

ОЛЄЙНИКОВА ЛАРИСА ІВАНІВНА


Звіт практичного психолога

БерезанськогоЗЗСО І-ІІІст.

за 2019-2020 н.р.

        Головною метою діяльності психологічної служби  БерезанськогоЗЗСО І-ІІІст.

є підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення психологічного здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально – виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів в системі освіти.

    Робота здійснювалася відповідно актуальним нормативним документам.

-Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”

-Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р.”

- Лист ІМЗО від 30.10.2018 № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей”

- Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”

- Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»

-Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII.
-Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657- VIII (лист МОН від 29.01.2019 № 1/19-881).
-Методичний посібник «Кодекс безпечного освітнього середовища».
-Методичні рекомендації щодо формування у дітей та молоді нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини, адресовані усім фахівцям, які працюють з дітьми та молоддю (лист МОН від 18.05.2018№1/11-5480).
-Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами.
У рамках визначеної діяльності  працювала над вирішенням наступних завдань:

Збереженням та зміцненням психологічного здоров’я  учасників навчально-виховного процесу;

Розвитком соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: комунікативністю, успішною адаптивністю, емпатійністю, толерантністю, духовністю, моральнітю тощо ;

Розвитком здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;

Актуалізацією позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу;

Розвитком доброзичливих, прозорих та взаєморозуміючих стосунків у педагогічному колективі школи;

Основні напрямки психологічного супроводу навчально – виховного процесу у школі.

I. Робота з учнями.

1)  комплексне вивчення особистісної адаптованості учнів школи(1 А,Б,В;5А,Б класи)

-комплекс психодіагностичного інструментарію для дослідження адаптації учнів до навчального процесу(автори Н .Сосновенко,А.Тінякової)

-методи визначення  особистісної адаптивності школярів (автор А.Фурман)

2)  індивідуальні психологічні консультації учням:

-вікові особливості школярів;

-зниження тривожності та вироблення стресостійкості;

- формування свідомого ставлення до вибору професії;

-формування  вміння володіти собою та контролювати свої емоції у будь-якій ситуації та знаходити вихід з неї;

3)  індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з учнями:

-корекційно-розвивальна програма з розвитку пізнавальних процесів молодших школярів ,які мають труднощі в навчанні (Е.Г.Адамчук)

4)  групова психодіагностика у групах :

--методика оцінки психологічної  атмосфери у класному колективі;

-анкета-опитуальник соціально-психологічного підлітків і старших школярів (авториВ.Дмитріїв,В.Худик);

-анкета «Мій клас»(адаптована Гільбухом Ю.З.,Киричуком О.В.)

5) групова психодіагностика у  класах з метою дослідження самооцінки

особистості; групове анкетування

 6)  індивідуальна психодіагностика учням:

-методика «Двор»;

-методика «Кінестичний малюнок сім’ї»;

-методика «Будиночок»;

-методика «Неіснуюча тварина».

 7)  комплексна групова профорієнтаційна психодіагностика :

-групове анкетування дослідження професійних переваг;

-методика «Карта інтересів» ;

 -заняття з елементами тренінгу «Моя майбутня професія».

 9)проведення заняття підготовки до іспитів ,до ЗНО

ІІ. Робота з педагогічним колективом.

1) проведення заняття з елементами тренінгу  « Секрети спілкування з гіперактивною дитиною»;

2) практичне заняття  «Професійне вигорання педагогічних працівників»

3) підготовка і виступ на педагогічній нараді по темі: «Акмеологічний підхід в освіті.»

4) індивідуальні консультації для вчителів по темам звернення  протягом навчального року.

ІІІ. Робота з батьками.

 1) виступи на батьківських зборах

«Адаптація першокласника»  

«Адаптація п’ятикласника»;

«Що потрібно для успішного навчання дитини »  (5-А кл.)

«Секрети  сімейного виховання підлітка » (5-А кл.)

2) індивідуальні консультації протягом навчального року.

Протягом навчального року:

- готувалася психологічна інформація для шкільного стенду в холі;

-оформлялися стенди для учнів;

-проводилась щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля».

-участь у спортивному святі «Дружня спортивна сім’я»;

-майстер-клас: оригамі  «Голуб миру» ;

-арт-акція «Якого кольору толерантність»;

-гра «Знайти посмішку» (беруть участь бажаючі учні закладу);

-фото-конкурс «Подаруй посмішку» (5-11 класи);

-інтерактивна гра «Мандрівка в країну толерантності» (1-4 класи);

- хвилинка позитиву «Комплімент кожному» (2-11 класи);

- заняття з елементами тренінгу «Ми такі різні» (7-11 класи);

-акція «обніму безкоштовно» ( учні закладу);

-тренінгове заняття «Що таке булінг? Як його уникнути?»;

-виставка «Толерантність у висловах»;

-заходи з профілактики  безпечного інтернету;

-заняття на згуртування класного колективу,тимбілг;

- використовувалися арт-техніки з розвитку творчості дитини(дудлінг,зентангл,малювання ниткою)

 - заняття «На доброму слові тримається світ»;

-«Ми різні, але ми рівні». Діалог;

-уроки мужності;

-психологічний тиждень за планом.

 

ІV.Робота  на дистанційній формі.

-пошук матеріалу та проведення індивідуальних консультацій (щодо збереження психологічного здоров’я під час карантину,формування впевненості в собі,особливостей адаптації до нових умов навчання);

-пошук та оформлення матеріалів для корекційної роботи з учнями(розвиток пізнавальних процесів,зниження тривожності,формування впевненості в собі,використання арт-технік у роботі практичного психолога;

-перегляд вебінарів на тему арт-терапії;

-проходження он-лайн курсів на психологічних сайтах;

-опрацювання навичок роботи з МАК;

-казкотерапія,лялькотерапія.

 

    У 2019-2020 н. р.Березанський ЗЗСО І-ІІІст   працював над проблемою: „Створення атмосфери творчої міжособистісної взаємодії суб’єктів навчальноосвітнього процесу в умовах компетентісного підходу в освіті”.

Виходячи з актуальності потреб у школі та враховуючи пріоритетні завдання психологічної служби, основними завданнями практичного психолога на 2020 – 2021 роки будуть наступними:

створення у навчальному закладі умов для комфортного середовища;

участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;

проведення психолого-педагогічної  діагностики;

здійснення  превентивного виховання, профілактика злочинності, алкоголізму, наркоманії та шкідливих звичок серед підлітків;

впровадження розвивальних, корекційних програм (тренінгових занять) з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей підлітків;

сприяє вибору підлітками професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей;

проведення психологічної діагностики  і психолого-педагогічної корекції девіантної поведінки неповнолітніх;

формування  психологічної культури  вихованців, учнів, педагогів, батьків;

забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;

розробка рекомендацій для роботи з конкретною дитиною;

консультація батьків та педагогів за індивідуальними запитами

У рамках визначеної проблеми психологом будуть вирішуватися наступні задачі:

Збереження та зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;

Розвиток соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: емпатійності, толерантності, ініціативності, комунікативності, адаптивності,  навичок самостійного прийняття рішень.

Розвиток у учнів здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;

Актуалізація позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу, як найактуальніша складова гармонійного життя;

Розвиток доброзичливих, прозорих стосунків у педагогічному колективі школи;

Власне професійне самовдосконалення.

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 






Немає коментарів:

Дописати коментар